Thursday, September 26, 2019

BBM3410Satu2019: Masih Di Sini


Pada suatu hari, aku terima mesej daripada pihak Wazan yang mempelawa aku untuk terlibat sama dalam Program Intelek Cendekia yang berlangsung selama 3 hari 2 malam (6-8 Oktober 2017) di Excel Training & Country Resorts, Ulu Beranang, Negeri Sembilan.

Memandangkan resort tersebut terletak di kawasan yang agak jauh ke dalam, maka selama 3 hari tersebut aku dan rakan-rakan tidak dapat menggunakan telefon bimbit kerana tiada sebarang capaian internet atau line sama sekali. Aku juga diberitahu bahawa pengasas Excel Training & Country Resorts ialah Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah, penceramah motivasi yang sangat dikagumi.

Perasaan aku ketika itu sangat teruja, segala kemudahan dan penginapan yang diberikan sangat cantik dan lokasinya yang berada di tengah alam semula jadi. Pemandangan yang begitu nyaman dan indah. Terasa diri ini bertuah kerana tergolong dalam kalangan pelajar yang menjadi harapan pihak Wazan untuk terus cemerlang dalam pelajaran.

Sepanjang berada di sana, pelbagai aktiviti dijalankan seperti ice breaking, explorace, berkayak, dan selebihnya ialah aktiviti motivasi bagi memantapkan lagi potensi diri. Pertama kalinya juga, aku merasai pengalaman bertafakur di tengah padang yang luas seawal pukul 6 pagi. Kami diarahkan untuk bertafakur dan bersyukur dengan nikmat yang telah Allah berikan. 

Alhamdulillah di atas peluang dan ruang yang diberikan. 




No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

Semestar akhir kian berlalu. Detik masa seakan pantas bergerak. Berbaki lagi beberapa minggu untuk kita nikmati momen bersama sebagai seor...